проблеми със сервоусилвателя

Проблеми със сервоусилвателя

Системата на сервоусилвателя на автомобила играе важна роля в управлението на автомобила. Което от своя страна улеснява завъртането на ъглите и маневрирането в тесни пространства. В автомобили с хидравлично управляема система, хидравличната помпа прехвърля течност от резервоара към кормилния механизъм. Когато възникнат проблеми със сервоусилването, въртенето на волана може да стане много по-трудно. Идентифицирането на свързаните със това симптоми може да доведе до бърз ремонт. Признаци за проблеми със сервоусилвателя. Подобно на повечето нововъзникващи проблеми с автомобила. Вашият автомобил често предоставя един или повече признаци на проблеми с хидравличното управление. Включително следните сигнални поведения. Проблеми при стартиране на двигателя. Запалете двигателя на автомобила, ако чуете свирене проверете откъде идва проблема. Този шум може да е от хлабав ремък, особено този, който движи системата на кормилното управление.

Отстраняване на проблеми със сервоусилвателя на автомобила

Подобен звук може да възникне, докато шофирате, особено когато правите рязък завой. Този вид шум показва, че помпата на сервоусилвателя не работи, което причинява приплъзване на ремъка. Капачка за течност в сервоусилвателя в превозното средство. Проблеми при управление. Запознати сте с начина на работа на Вашия автомобил, включително силата на въртене и усещането за волана. Ако волана се върти много трудно, тогава тази повреда може да сочи към проблем със сервоусилвателя. Имайте предвид, че ако вашият автомобил има селектор за режим на задвижване, тогава тези настройки също могат да повлияят на управлението. Воланът трябва да реагира в момента, в който го завъртите. Ако има дори и най-малкото колебание, то може да сочи към неизправна помпа на сервоусилвателя, която трябва да бъде сменена. Препоръчително е смяната на сервоусилвателя да се извърши във специализиран автосервиз за сервоусилватели.

Електрически проблеми със сервоусилвателя на автомобила

Свирене, треперене или чукане при завъртане на волана показва, че нещо не е наред със системата на сервоусилвателя на автомобила. Помпата е вероятният виновник, тъй като може да изтича масло от нея или просто да не работи. Това е сигурен знак, че помпата не държи достатъчно течност за да върти сервоуправление. Течността на сервоусилвателя обикновено е червеникава или светлокафява, тя може да бъде със същия цвят като трансмисионната течност. При евентуална повреда обикновено изтича в предната част на автомобила, или прави голяма локва под средата на автомобила. Проверката на нивото на течността ще ви помогне да определите, откъде изчезва маслото на сервоусилвателя. Що се отнася до опциите за електрическата помпа, те не може да се видят с просто око, а трябва да се направи компютърна авто диагностика. Когато тази система се повреди, управлението става по-трудно и се включва предупредителна лампа в арматурното табло.

Проверка и проблеми със сервоусилвателя

Проверете всички химически и смазочни продукти, налични в автомобила. Или се доверете на един от нашите сервизи за диагностика на автомобили. Ако забележите че предницата на автомобила тресе, първо проверете гумите на автомобила. Ако се окаже че всичко е наред, значи проблемът идва от сервоусилвателя. Основните причини за това може да бъдат износените зъби на рейката, или някой от дългите накрайници. Възможно е причината да бъде и някой от късите накрайници на рейката. След като свалите сервоусилвателя, обезателно проверете пръта на кормилната уредба. Понякога причината за тресене може да бъде от каретата на пръта на кормилната уредба. Ако се окаже че има каренца за смяна, по добре е да смените всичките каренца на кормилната уредба. Тъй като те се износват почти равномерно, с изключение на каретата които се намират вътре под волана. Единственно, карето което се намира отвън, е подложено на външни температурни влияния.

Проблеми със електрически сервоусилвател

Eдин от проблемите със сервоусилвателя, който не е пряко свързан с управляващата течност. Тази повреда включва всички електрически компоненти на системата за сервоуправление. Когато кормилното управление става супер-твърдо, електрическият сервоусилвател не реагира. Ако имате тестер за компютърна диагностика, той ще ви насочи във правилната посока. Ако знаете, че имате електрически проблем с вашия сервоусилвател, но нямате четец за кодове или сканиращо устройство. Може да отнеме известно време, за да намерите истината за проблема. Затова първо прегледайте кутията с предпазителите, потърсете очевидни повреди, свързани с проводниците и връзките. След това проверете напрежението в акумулаторната батерия. Ако приемем, че тези действия не работят, изключете кабелите на акумулатора и го рестартирайте. Това ще помогне да се рестартират електрическите елементи и управлението може да се възвърне

Проверка на електрически сервоусилвател

Не очаквайте обаче този метод да предложи дългосрочно решение. Потърсете възможно най-скоро механик който се занимава с електрическо управление и компоненти. Как да направим проверка на електрическия сервоусилвател. Ако имате автомобил който е оборудван с електрически сервоусилвател и има някаква повреда, по добре е да му направите компютърна диагностика. Само по този начин, може да разберете дали причината за повредата е механична или електрическа. Електрическите сервоусилватели имат вграден компютър, който е монтиран непосредственно върху рейката. Грешките които са се появили в електрическата система на сервоусилвателя, може да се изчистят единственно само със специална компютърна програма. При евентуален ремонт на този електрически сервоусилвател, първо проверете дали е поставен правилно. След това проверете грешките във компютъра на сервоусилвателя, дали са изчистени както трябва.