поддръжка на двигателя

Поддръжка на двигателя

Съвременните двигатели се усъвършенстват все повече и повече. Те се нуждаят от по-малко поддръжка, произвеждат повече енергия и изискват по-малко гориво. С намаляването на режима на поддръжката, услугите за смяна на маслото стават още по-важни. В тази статия ще разгледаме, пет общи въпроса относно услугите за смяна на маслото на двигателя. Поддръжка на двигателя. Всички леки и товарни автомобили имат предупредителна лампа за масло, обикновено тя е обозначена с червен цвят. Лампата за маслото свети, когато налягането на маслото или нивото на маслото е твърде ниско. Никога не пренебрегвайте предупредителната лампа за налягането на маслото във двигателя. Ако видите че лампата на маслото светва, незабавно изключете двигателя, за да предотвратите неочаквани скъпи повреди. При някои автомобили, в арматурното табло е монтиран специален манометър, който показва налягането на маслото. А в долната част на манометъра, е монтирана червена лампа, показваща нивото на маслото.

Коя е най-важната част за поддръжка на двигателя

Червената светлина показва, че нивото на маслото във двигателя е ниско и че няма достатъчно налягане. Това е когато завъртите ключа на контакта в първо положение. Но когато завъртите ключа на контакта във стартово положение и автомобилът запали. Индикатора показва налягането на маслото във двигателя. Манометърът използва алгоритъм за оценка на износване на маслото, предвид работната температура. Времето на престой, оборотите на двигателя и натоварването на двигателя. Обикновенно тази оценка е консервативна, тъй като промяната на маслото в двигателя се променя твърде често. Сериозността на двата показателя са от решаващо значение, за двигателя на автомобила. Редовната смяна на маслото в двигателя, е най-важното нещо което трябва да направите. По този начин двигателя ще има много по-голям пробег и по-дълъг живот. Пренебрегването на смяна на маслото в двигателя, ще доведе до повреда във двигателя.

Има ли разлика в маслото на двигателя

Според петролните компании, съвременните двигатели увеличават живота си до 30 000 километра. През това време двигателя на автомобила е изложен на най-горещите си точки. Синтетичното моторно масло изкарва по-дълго време от обикновенните масла, но все пак се износва по-бързо от другите компоненти на двигателя. Винаги следвайте препоръчания от производителя тип масло, вискозитет и интервала на смяна. По-новите двигатели използват по-лек вискозитет на маслото и изминават по-дълги километри. Старото правило беше смяна на маслото на всеки 5 000 километра. Но през 2019 година, започна производството на масло с визкозитет 0W-16 или 0W-20 за всеки 15 000 километра. Състоянието на маслото е от решаващо значение, за съвременните двигатели с турбокомпресори. Двигателите с два турбокомпресора, използват по-специално масло.

Какво ще кажете за условията на шофиране и поддръжка на двигателя

Условията за шофиране най-много засягат двигателното масло. Ето защо мониторите преценяват живота на маслото, въз основа на температурата на двигателя. Времето на престой и натоварването на двигателя. Колкото по-силно натискате педала на газта, толкова повече той се отразява върху живота на моторното масло. Двигателите обичат да се форсират, а пътуването по магистралата осигурява най-добрата комбинация от натоварване и охлаждане на двигателя. Кратките пътувания, времето за движение и агресивното шофиране, увеличават износването на маслото. Така че ще трябва да го сменяте по-често. Какво се случва, ако чакате твърде дълго ? Удължаването на интервалите за смяна на маслото е лоша идея. Първо, двигателното масло се износва с течение на времето. Второ, добавките помагат на съвременните моторни масла, да функционират при различни условия на работа. Но след това, триещите се части остават без смазване и двигателя започва бързо да се износва.

Поддръжка на двигателя на автомобила

С течение на времето и изминатите километри, всички двигатели започват да изгарят моторното масло. Ако вашият двигател изгаря половин литър масло на всеки 1000 километра, то на 10 000 километра в двигателя няма да остане масло. Смяната на маслото в двигателя е по-важна от реализацията на много водачи. За това сменяйте маслото си в автосервиз, но го правите навреме всеки път. Уверете се, че сменяте масления филтър на двигателя при всяка смяна на маслото. Проверявайте нивото на маслото на всеки 1000 километра, като го допълвате ако е необходимо. При необходимост, сменяйте маслото на всеки 10 000 километра. За различните видове двигатели, производителите препоръчват различни видове масла с различен визкозитет. Маслото на двигателя през лятото трябва да бъде по-гъсто, а маслото на двигателя през зимния период трябва да бъде по-рядко. Ако двигателя остане без масло, ще имате нужда от автосервиз и фирма за пътна помощ.

Как да изберем моторно масло за автомобила

Като се вземат предвид всички варианти на моторно масло, изборът на подходящо масло за автомобила може да изглежда като невъзможна задача. След това трябва да изберете вискозитета, който е подходящ за температурата, в която работи вашето превозно средство. Вискозитетът означава съпротивление на течността в двигателя. Докато има планина от информация, за да направите избора за масло, прочетете ръководството на автомобила. Ръководството на автомобила ще ви изброи препоръчителното тегло на маслото, независимо дали това е стандарт като 10W-30 или нещо по-необичайно. По-късно ще ви обясним какво означава това тегло и как трябва да го коригирате според сезоните. Но засега изберете масло с препоръчителна тежест от марка, която показва, че маслото е тествано. Последният стандарт се отнася до група от лабораторни и двигателни тестове. Включително най-новите серии за контрол на високотемпературните отлагания.