как работи съединителят на автомобила

Съединител на автомобила

Какво представлява съединителя на автомобила и как работи. Как работи съединителят на автомобила. Съединителят е механично устройство. Което включва и изключва силовото предаване от коляновия вал на двигателя, към скоростната кутия по желание на водача. От какво се състои съединителя на автомобила. Съединителя се състои от маховик, феродов диск, притискателен диск и аксиален лагер. Маховикът се монтира на коляновия вал, посредством 6 или осем броя болтове. Докато двигателя работи непрекъснато, маховикът се върти постоянно. Щом угасне двигателя на автомобила, маховикът спира да се върти. Маховикът е изработен от чугун, задната страна на маховика се закрепя за коляновия вал. А на предната страна на маховика, лежи феродовия диск. Той се закрепя към маховика, посредством притискателния диск с болтове. Феродовият диск е изработен от чиста стомана и оборудван с 4 или 8 броя демферни пружини.

От какво е изработен феродовият и притискателния диск на съединителя

Как работи съединителят на автомобил. Двете външни страни на феродовия диск са обковани с феродо. С дебелина от 4 – 5 милиметра и ширина от 5 до 8 сантиметра за всяка една страна. Дебелината и широчината на феродовия диск, зависи от автомобила на който ще бъдат монтирани. Притискателният диск е изработен от висококачествена стомана. В средата на притискателния диск, са разположени така наречените демферни пластини. Които са разположени в кръг и завършват с кръгъл пръстен, наречен още слънце. Комплектът съединител завършва с аксиален лагер, който натиска слънцето на притискателния диск, посредством вилката на съединителя. След като се натисне педала на съединителя, вилката натиска притискателния диск. Който от своя страна освобождава феродовия диск, по този начин се осигурява отделянето на съединителя. Принципът на работа на съединителя е. Да предава въртящата сила, от двигателя към скоростната кутия, докато двата диска се допират един до друг.

На колко вида се разделят съединителите на автомобила

След като двата диска се отделят един от друг, въртящата сила от двигателя спира да се предава към скоростната кутия. Количеството предаване на въртящия момент зависи от това, колко аксиално натоварване се прилага върху триещите дискове. Съединителите се разделят на няколко вида, механичен съединител, центробежен съединител, електромагнитен съединител и хидравличен съединител. Основната причина, поради която се нуждаем от съединителя е. Че позволява на двигателя да работи дори когато автомобилът не се движи. Как работи съединителят на автомобила. Съединителя позволяват на водача да сменя зъбните предавки от малка на голяма и обратно. Това е важно, тъй като промяната на предавките без освобождаване на съединителя, ще доведе до внезапни натоварвания. Което в крайна сметка може да доведе до отказ на зъбните предавки и предавателна система. Съединителите образуват връзката между, изтегляне на енергията от двигателя през трансмисията и после към задвижващите колела.

Как работи съединителят на автомобила

Независимо дали автомобилът ви е 90 конски сили или 500 конски сили. Съединителя ще предаде възможно най-голям въртящ момент, до всяко предаване. Когато педалът на съединителя е натиснат, аксиалния лагер прилага натиск върху слънцето на притискателния диск. И освобождава притискащото налягане върху маховика. По този начин се освобождава предавката от двигателя към скоростната кутия. Съединителите биват още мокри и сухи съединители. Мокрите съединители обикновено имат няколко съединителни пластини, които се захранват с масло за смазване и охлаждане на компонентите. Те се използват при ситуации с висок въртящ момент. При които нивата на триене са високи и поради това температурите на съединителя може да се покачат без охлаждаща течност. Всеки задвижващ механизъм с въртящ момент от 250 оборота, трябва да използва мокър съединител. По този начин за ще се избегне прекомерното износване на останалата част на трансмисията от прегряване.

Как работи електромагнитния съединител на автомобил

Сухите съединители нямат захранване с масло и обикновено са единични. Това означава, че те могат да бъдат по-ефективни. Тъй като смазването може да доведе до липса на триене между плочите, както при мокрия съединител. Както и да предизвика загуби от задвижването, тъй като е необходима помпа за захранване на смазочното масло. Как работи съединителят на автомобила. Малкият коефициент на триене във влажна система, това е причината за наличието на множеството плочи за ефективна работа на съединителя. Когато механичното действие и времето на работа на съединителя обикновено не се вземат под внимание. Когато съединителят се задейства чрез натискане на бутон на скоростния лост, или когато ръката ви е близо до предавателната кутия. Когато съединителят се задейства от разстояние, през електромагнита преминава постоянен ток, който произвежда магнитно поле. След това се изтегля към ротора, създавайки сила на триене, за да задейства двигателя и предавката.

Къде се използват електро механичните съединители и как работят

Как работи съединителят на автомобила. Електромеханичните съединители са видни в автомобилната индустрия, използвани в почти всяка система за превключване на скорост. Чрез издърпване на лоста се изпраща електрически сигнал към компютър, който задейства сервото за хидравлично освобождаване на съединителя. Това отрича необходимостта от всякакъв вид педали на съединителя. И когато се комбинира с трансмисията, може да се превърне в най-ефективната форма на смяна на скоростите. По принцип тези системи се използват заедно с по-мощни задвижвания и следователно се използват множество дискове във съединителя. Съществуват и други видове съединители, но повечето от тях са или изчезнали. Или се използват само в малки количества в автомобилния сектор. Например центробежните съединители са широко разпространени в производството на мотопеди и колоездене. Ако искате да получите повече мощност от двигателя си чрез модификации, мисълта за специален съединител е задължително.