как работи автоматичната скоростна кутия

Повечето съвременни автомобили, които са оборудвани с автоматична скоростна кутия. Имат няколко зъбни колела, които се наричат планетни зъбни предавки. Как работи автоматичната скоростна кутия и какво трябва да знаем за автоматичната скоростна кутия. Комплекта планетни предавки се състои от централна предавка, която се нарича централно зъбно колело. Външен пръстен с вътрешни зъбни колела, известен още като пръстен или зъбна предавка с две или три скорости. Известни още като планетни зъбни колела, които се въртят между слънцето и пръстеновидните зъбни колела. Задвижването е свързано с механизъм, известен като конвертор, който действа като течност устройство, между двигателя и предаването. Ако зъбното колело е включено и планетите са задвижени от планетния носач. Изходът излиза от зъбното колело, по този начин се постига увеличение на скоростта. Ако зъбното колело е включено и колелото е задвижено, планетните колела предават движението през носача и скоростта се намалява.

Работа на конвертора на въртящият момент

За да се постигне директно задвижване без промяна на скоростта или на посоката на въртене. Слънцето се заключва към зъбното колело и целият модул се завърта като цяло. При високи обороти реакторът започва да се върти. Когато турбината, работното колело и реакторът се движат със същата скорост, маслото не се отклонява. При ниски обороти реакторът е неподвижен и отвежда маслото обратно към работното колело. Това увеличава въртящия момент, приложен към турбината. Конвертора с въртящ момент е течен съединител, който действа като съединител, с изключение на устройството с хидравлично налягане. Конверторът има три основни компонента. Работно колело, завит до маховика, турбината която е свързана към входящия вал на скоростната кутия. И централния реактор между двете, което има еднопосочен съединител, наречен „свободно колело“. Тъй като скоростта на двигателя се увеличава, центробежната сила, действаща върху хидравличния флуид през лопатките на витлото. Предава въртящия момент или усилието на въртене към турбината.

Работа на автоматична скоростна кутия

Централният реактор преобразува това усилие на въртене, като пренасочва потока от течност обратно към работното колело. За да постигне по-голям въртящ момент при ниски скорости. Как работи автоматичната скоростна кутия. След като двигателят се ускори и развие повече мощност. Необходимостта от това усилване на въртящия момент намалява и колелата на реактора се освобождават. Тогава преобразувателят на въртящия момент действа като течен маховик, който свързва двигателя към скоростната кутия. Основните компоненти на конвертор на въртящ момент са работно колело, реактор или статор и турбина. Същият ефект може да бъде постигнат и чрез заключване на планетните зъбни колела към планетния носач. Повечето автоматични скоростни кутии имат три скорости напред и използват два комплекта епициклични предавки. Заключващите последователности на епицикличното зъбно колело се постигат чрез хидравлични натоварващи спирачни ленти или многослойни съединители.

Как работи автоматичната скоростна кутия

Лентите са затегнати около зъбното колело, за да се предотврати завъртането им. А съединителите се използват за заключване на централното зъбно колело и планетите. Правилната последователност на натрупване и освобождаване на налягането. Се контролира от комплексно подреждане на хидравличните клапани които имат връзка със сензори. Те отговарят на натоварването на двигателя, скоростта на пътя и отварянето на дроселонвата клапа. Механизъм, свързан с дросела – известен още като kикдаун – се използва за извършване на промяна на скоростта за бързо ускоряване. Когато натиснете педала на газта в пълна степен, по-ниската предавка е избрана почти незабавно. Повечето автоматични скоростни кутии имат система за превключване, така че водачът да може да поддържа ниска предавка, когато е необходимо.

Как работят планетите на автоматична скоростна кутия

Със заключено централно зъбно колело, планетите се обръщат около него, носачът и външният пръстен се обръща по същия начин. Ако централното зъбно колело е заключено на външната зъбна предавка. Планетите не могат да се завъртат, така че превозвачът завърта цялото устройство. При затваряне на планетния носач, централното зъбно колело превключва зъбната предавка на планетите срещуположно. Първа предавка. Задвижващият съединител е задействан и двигателят завърта пръстена. Това кара планетните зъбни колела да задвижват обикновената слънчева предавка в обратната посока. Вторият планетен носач се задържа от спирачна лента. Така че планетите задвижват второто зъбно колело и изходящия вал. Като по този начин се получават две намаления на скоростта на двигателя. Втора предавка. Движението две осигурява междинно съотношение. Задвижващият съединител е задействан, така че двигателят задвижва първото зъбно колело. Звездното колело е спряно и планетните зъбни колела се въртят около него.

Най-висока предавка

Това кара превозвача да се движи в същата посока. Носещият вал е изходящият вал, така че се използва едно намаление. Втората планетна предавка и свободното колело на носача. Задвижващият съединител е задействан и двигателят задвижва първия звънец. Обратният съединител също е включен, който заключва зъбното колело към централното зъбно колело и двете се завъртат със същата скорост. Планетните зъбни колела не могат да се завъртат, така че носачът също се върти при скоростта на двигателя. Изходът се взема от носещия вал, който се превръща в скорост на двигателя (директно задвижване). Задна предавка. Задната предавка обикновено е означена с „R“ на селектора. Двигателят с предно задвижване е изключен с първите пръстеновидни зъбни колела. Обратният съединител се задейства и двигателят задвижва зъбното колело. Вторият планетен носач спира и слънчевият механизъм кара планетните зъбни колела. Да задвижват второто зъбно колело в обратна посока, за да се задейства обратно. Информация как работи автоматичната скоростна кутия, може да прегледате в ⇔ ТАЗИ СТРАНИЦА⇔.